Решение на СЕМ № 1220 от 14.12.2006 г.

Начало » Актове на СЕМ » Решение на СЕМ № 1220 от 14.12.2006 г.
15 Декември 2006 Р Е Ш Е Н И Е

№ 1220
гр. София, 14.12.2006 г.


СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на свое заседание, проведено на 14.12.2006 г., прие и обсъди доклада на експертната комисия, назначена от председателя на СЕМ, със задача да извърши проверка на документите на допуснатите до участие кандидати за лицензия в открития с Решение на СЕМ № 936 / 11.05.2006 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Монтана, област Монтана, за честота 95.7 MHz.

СЕМ прие за установено от фактическа и правна страна следното:

След изтичане на определения в Решение № 936 / 11.05.2006 г. на СЕМ (ДВ, бр. 57 / 14.07.2006 г.) срок за подаване на заявленията за участие в конкурса – 20.10.2006 г., в Съвета за електронни медии са постъпили 12 (дванадесет) комплекта документи на кандидати за лицензия за радиодейност за съответната честота със следните входящи номера:
1. 029-84 / 17.10.2006 г. – “Радио ФМ - плюс” АД;
2. 029-85 / 18.10.2006 г. – “Фаворит - 44” ЕООД;
3. 029-86 / 19.10.2006 г. – “Пардонови” ООД;
4. 029-90 / 19.10.2006 г. – “Радиокомпания Си. Джей” ООД;
5. 029-92 / 19.10.2006 г. – “Агенция Атлантик” ЕООД;
6. 029- 95 / 20.10.2006 г. – “ Сигнал плюс” ЕООД;
7. 029-97 / 20.10.2006 г. – ЕТ “Настя-90-Емил Стефанов”;
8. 029-98 / 20.10.2006 г. – СД “Балабанови и сие – Рамба”;
9. 029-100 / 20.10.2006 г. – “Гео Адвайзърс” ЕООД;
10. 029-105 / 20.10.2006 г. – “Алфа радио” ООД;
11. 029-112 / 20.10.2006 г. – “Ен Джи къмпани” ЕООД;
12. 029-116 / 20.10.2006 г. – Фондация “Радио Нова Европа”.
След проверка на подадените документи и след изтичане на срока по чл. 112, ал. 2 от ЗРТ, Съветът за електронни медии с Решение № 1179 / 23.11.2006 г. е допуснал до участие в обявения конкурс следните кандидати:
1. “Радиокомпания Си. Джей” ООД;
2. “Агенция Атлантик” ЕООД;
3. “Сигнал плюс” ЕООД;
4. ЕТ “Настя - 90 – Емил Стефанов”;
5. СД “Балабанови и сие – Рамба”;
6. “Гео Адвайзърс” ЕООД;
7. “Алфа радио” ООД;
8. Фондация “Радио Нова Европа”.

Кандидатът “Радио ФМ - плюс” АД не е допуснат до участие в конкурса поради постъпило искане от негова страна за прекратяване на процедурата по разглеждане на документите му.
Кандидатът “Фаворит-44” ЕООД не е допуснат до участие в конкурса поради наличие на обстоятелства по чл. 105, ал. 4, т. 7 от ЗРТ.
Кандидатът “Пардонови” ООД не е допуснат до участие в конкурса поради наличие на обстоятелства по чл. 105, ал. 4, т. 7 от ЗРТ.
Кандидатът “Ен Джи къмпани” ЕООД не е допуснат до участие в конкурса поради наличие на обстоятелства по чл. 105, ал. 4, т. 7 от ЗРТ.

Съгласно разпоредбата на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ и в съответствие с приетия от СЕМ Правилник за съставяне на експертни комисии по реда на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ, Съветът за електронни медии чрез жребий, проведен на 22.11.2006 г., определи председател и състав на експертна комисия за провеждане на конкурса.
След преценка на представените от кандидатите документи, имайки предвид конкурсните изисквания, разпоредбите на ЗРТ, Стратегията за развитие на радио- и телевизионната дейност чрез наземно радиоразпръскване, приетите от СЕМ методически указания и индивидуалните оценки на всеки член на комисията, експертната комисия е изготвила доклад за своята работа, който съдържа окончателните комплексни оценки на всички кандидати, допуснати до участие в конкурса.
На основание на конкурсните документи, представени от всеки един кандидат, тяхното съдържание и съответствието им с нормите на ЗРТ и изискванията, посочени в конкурсните книжа; на критериите по чл. 116а, ал. 3 т. 6 от ЗРТ; на доклада на експертната комисия, назначена със Заповед № 49 / 22.11.2006 г. на председателя на СЕМ; както и на комплексната оценка за най-пълно удовлетворяване на конкурсните изисквания, формирана от:
– аргументираното представяне на мотивите за избора на заявения радиоформат и от степента на защитата на заявените цел, предназначение и очаквани резултати от реализацията на проекта в региона на гр. Монтана;
– съобразяването на избрания радиоформат със структурата и състава на регионалната аудитория в зоната на обслужване с цел обхващането на преобладаващ сегмент от нея;
– степента на насоченост на медийната комуникация – като структура и съдържание на радиопрограмата, към възможно най-широка регионална аудитория;
– заявените перспективни възможностите за задоволяване на очакванията и потребностите на слушателите от гр. Монтана като ползватели на услугата и поетите от кандидата програмни ангажименти за развитието на радиопрограмата;
– ефективността на представената организационно-творческа структура и плана за програмното осигуряване и реализацията на програмата, съобразно спецификата на избрания радиоформат;
– степента на професионалната аргументация, защитата и представянето на програмния проект, концепция, профил и схема на програмата;
– финансовата стабилност на кандидата;
– представения финансов план за развитие на радиопрограмата;
– представения бизнес план за осъществяване на дейността, поетите ангажименти за финансови инвестиции: за стартирането на радиопрограмата, в близкосрочна и средносрочна перспектива за финансовото осигуряване на развитието на услугата;
– заявените намерения за усвояване на пазарни дялове от реклама в регионалния пазар;
– качеството и професионалните стандарти за производството и осигуряването на радиопрограмата, представени в технологичния проект;
– качеството и професионалните стандарти, представени в предварителен технически проект за използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване;
– опита в осъществяването на радиодейност;
и на основание чл. 116в, ал. 2 от ЗРТ във връзка с чл. 32, ал. 1, т. 9, 14 и 15 от ЗРТ, СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ

РЕШИ:

І. КЛАСИРА кандидатите за лицензия, участвали в открития с Решение на СЕМ № 936 / 11.05.2006 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Монтана, област Монтана за честота 95.7 MHz в следния ред:
1. ЕТ “НАСТЯ - 90 – ЕМИЛ СТЕФАНОВ”;
2. СД “БАЛАБАНОВИ И СИЕ – РАМБА”;
3. “АЛФА РАДИО”ООД;
4 “АГЕНЦИЯ АТЛАНТИК” ЕООД;
5. “РАДИОКОМПАНИЯ СИ. ДЖЕЙ” ООД;
6. ФОНДАЦИЯ “РАДИО НОВА ЕВРОПА”;
7. “СИГНАЛ ПЛЮС” ЕООД;
8. “ГЕО АДВАЙЗЪРС” ЕООД.

При класирането на кандидатите СЕМ взе предвид и мотивите за свое Решение № 936 / 11.05.2006г, конкретно: слушателската аудитория да получи достъп до нови радиопрограми и радиочестотният спектър в зоната на обслужване да бъде ефективно използван.

За класирането на ЕТ “НАСТЯ - 90 – ЕМИЛ СТОЯНОВ” на първо място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция на кандидата е със специализиран профил и си поставя за цел интеграцията на ромския етнос в град Монтана в икономическия, обществено-политическия и културния живот на града и страната, което я прави особено значима. Предложените програмни намерения са уникални по своя характер и напълно отговарят на политиката на Република България, а също и на политиката на ЕС в тази област – декадата на ромското обновяване.
Радиопрограма с такъв специализиран формат е особено актуална за този регион, като се има предвид, че делът на ромския етнос в гр. Монтана е 6,4 %, а за страната той е средно 4,7 %. Програмната концепция има подчертано образователен и културен характер. Серия от предавания ще обхваща някои важни социални области, които са особено болезнени за ромската общност – образованието, трудовата заетост, здравеопазването, високата криминогенна активност и равнопоставеността пред закона.
Програмната концепция на кандидата изпълнява интегрираща функция – в серия от интересни предавания се търси общото и различното във всекидневието на отделните етноси в нашата страна, прави се сравнение на техните обичаи и вярвания, модели на общуване, което е навременно и полезно в десетилетието на ромското включване.
Ясно е дефиниран местния характер на програмата, тя ще се произвежда и излъчва на територията на гр. Монтана и ще разглежда най-вече проблемите на града и региона. Основните принципи на програмната политика ще бъдат: участието на оператора в развитието на гражданското общество, подкрепата на частната инициатива, икономическата и политическата независимост.
Организационно-творческият план е разработен много професионално, представени са пет правилника, които уреждат вътрешно-производствените отношения. Отделя се специално внимание на професионалната квалификация на служителите. Организацията на работата на радиото ще се наблюдава и от обществен съвет. Всичко това показва много професионално ниво на саморегулация.
Финансовият план е отлично разработен относно прозрачността на капитала и стабилността на дружеството. При технологичния план не е посочено развитието на допълнителните услуги. Дружеството има натрупан опит като създател на телевизионна програма и като телевизионен продуцент.

За класирането на СД “БАЛАБАНОВИ И СИЕ – РАМБА” на второ място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция на кандидата е с подчертано местна насоченост – тя ще се прави главно за гр. Монтана. Програмата предлага добър баланс в съотношението между регионални, национални и международни новини.
Добър подход е излъчването на предавания за децата, построени на игрови принцип.
Структурата и организацията на дейността са много добре разработени – представени са комплект от правилници, които уреждат вътрешния трудов ред, рекламата и спонсорството, организацията на стажове и специализации, а също и редакционен статут. Кандидатът предлага сформирането на консултативен съвет.
При технологичния план антенно-фидерната система е с хоризонтална поляризация, а съгласно Наредбата за определяне на процедурните правила и техническите параметри за работа на радиослужба „Радиоразпръскване” трябва да бъде с вертикална поляризация. Липсва избор на конкретен предавател и проспектни материали. Липсва чертеж на антенно-фидерната система. Неточно е определена ефективно излъчената мощност.
Кандидатът има доказан опит в създаването на радиопрограма в гр. Кюстендил и като продуцент на радиопредавания.

За класирането на “АЛФА РАДИО” ООД на трето място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмата на кандидата е с общ (политематичен) профил, реализиран в неприлаган в българското медийно пространство радиоформат. Музикалното съдържание има широк стилов обхват – 3 х 20 мин. подборки в рамките на всеки астрономически час, което е предпоставка за задоволяване на широки слушателски потребности. Ясно са представени целите на проекта: да поддържа възможно най-широка по характер местна аудитория, да постигне различие и конкурентност с другите радиопрограми на регионално равнище, да се създадат трайни и устойчиви програмни стереотипи и т.н. Кандидатът е представил и изчерпателно разработена програмна концепция – както на концептуално равнище, така и в конкретен план: рубрики, предавания, теми в рамките на седмичната програмна схема. Това е резултат от задълбочени предварителни проучвания и анализ на социалните и демографските данни за гр. Монтана.
При организационно-творческия план не са представени правилници за организация на вътрешния трудов ред, рекламната дейност и др., което е недостатък на проекта.
Проектът е финансово осигурен, съобразно заявените програмни намерения, което е предпоставка за практическото му изпълнение. Спазени са и изискванията на конкурсната процедура относно сроковете за неговата реализация. Началната дата на разпространение на програмата е съобразена с темповете на развитие, които съответстват на изискванията на конкурсните книжа.

За класирането на “АГЕНЦИЯ АТЛАНТИК” ЕООД на четвърто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е добра, тя е адресирана към младите слушатели, програмната схема е динамична. Регионалната насоченост на програмата не е добре изведена и защитена, тя присъства главно в новините и разговорите със слушатели.
Структурата и организацията на радиодейността е добре разработена, но не е ясно дефинирана професионалната квалификация на служителите и техния творчески потенциал. Не са добре откроени и основните принципи на радиодейността, особено що се отнася до чистотата на българския език, етичните и нравствени норми. При технологичния план има известни разминавания.
Финансовият план е разработен на добро равнище по отношение на прозрачността на капитала и финансовата обезпеченост на проекта.
“Агенция Атлантик” ЕООД има нужния опит в създаването на радиопрограма и като продуцент на радиопредавания, а също и в участието в обществено значими национални кампании.

За класирането на “РАДИОКОМПАНИЯ СИ. ДЖЕЙ” ООД на пето място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция на кандидата е със специализиран профил – за съвременни хитове (CHR), обърнат към най-младите слушатели във възрастта от 14 до 25 г. Програмата представя и налага различни музикални стилове, много популярни сред младите слушатели, а също и предавания за младежките субкултури и свободното време. Цялото това многообразие от младежки култури ú създава модерен образ и съвременно звучене. Програмните намерения имат по-скоро национален характер, който получава регионални измерения чрез конкретни “местни прозорци”. Заявено е внимание към местните теми и проблеми, но в информационната част на програмата то не е толкова голямо.
Структурата и организацията на дейността е много добре защитена, личи натрупания опит в организацията и управлението на радиодейност. Представени са и няколко правилника, които уреждат вътрешния трудов ред, рекламата и спонсорството и др. Дава се възможност за развитие и обучение на кадрите. Финансовият план е добре разработен относно прозрачността на инвестициите, финансовата стабилност на дружеството и реализираните до момента инвестиции.
Технологичният план е на много добро ниво относно техническите характеристики на оборудването и на добро относно план-сметката на инвестициите за изпълнение на технологичния план по години и допълнителните услуги.
“Радиокомпания Си. Джей” ООД има достатъчно натрупан опит в създаването на радиопрограма и като радиопродуцент, но няма посочени срокове за осъществяване на програмата в пълен обем.

За класирането на ФОНДАЦИЯ “РАДИО НОВА ЕВРОПА” на шесто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмата е със специализиран профил за рок музика със сериозно присъствие на новини и информация. Програмната концепция е много добре изработена, тя е модерна и изцяло обърната към младежките култури. Програмните намерения поставят известен акцент върху местните проблеми предимно при новините, което само отчасти защитава необходимостта от развитие на местната радиокомуникация.
Програмата заявява и някои обществени функции, свързани предимно с хората в неравностойно положение. Няма поставен конкретен срок за 100 % изпълнение на програмните намерения.
Финансовият план е разработен много добре по отношение на прозрачността на капитала и финансовата стабилност на дружеството, и по отношение на бизнес- плана, който гарантира обезпечеността на проекта.
Техническите характеристики на оборудването са без забележки. Нямат обаче инвестиции за техника, както и репортажна техника.
Кандидатът има натрупан опит в създаването на радиопрограма у нас и като продуцент на радиопредавания.

За класирането на “СИГНАЛ ПЛЮС” ЕООД на седмо място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция, профил и схема са разработени на задоволително равнище. Музикална програма с поп-фолк характер, която е обърната към най-широка аудитория. Програмната схема не е особено оригинална, нейната регионална насоченост не е ясно откроена, тъй като се предвижда програмата да се излъчва изцяло от гр. София. По този начин проблемите, които тя ще разглежда, ще имат по-скоро национален, отколкото местен характер. В програмата преобладава българската музика, което ú дава известно предимство. В документите не е посочен срок за осъществяване на програмните намерения в пълен обем, а посоченият срок за стартиране на програмата е дълъг, като се има предвид, че става въпрос само за транслиране на вече съществуваща програма.
Структурата и редакционният статут са относително добре разработени, няма ясна визия относно принципите, на които почива радиодейността, свързани основно с чистотата на българския език в предаванията, спазване на някои етични и нравствени норми.
Финансовият план е добре разработен, проектът е финансово обезпечен.
Технологичният план показва известни неточности при изчисляването на работния проект, техническото обезпечаване е без забележки, но има несъответствие между инвестициите по работен и технологичен проект.
Кандидатът има нужния опит в създаването на радиопрограма и като продуцент на радиопредавания.

За класирането на “ГЕО АДВАЙЗЪРС” ЕООД на осмо място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмен проект с ясно заявена местна насоченост, но няма конкретен срок за изпълнение на програмните намерения в пълен обем.
Програмата ще бъде реализирана в относително по-дълъг срок, не са отбелязани сроковете за цялостно осъществяване на програмата.
Организационно-творческият план е добре разработен, но няма достатъчно ангажименти относно професионалната квалификация на служителите.
Структурата на техническото обезпечаване е много добра с две ефирни студиа, не е ясно каква част от инвестициите ще бъде отделена за репортажна техника и каква за вътрешно обзавеждане, защото те са дадени като общи инвестиции.
Дружеството няма опит като създател на радиопрограма или като продуцент на радиопредавания.


ІІ. ДА ИЗДАДЕ ЛИЦЕНЗИЯ за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Монтана, област Монтана, за честота 95.7 MHz, на ЕТ “НАСТЯ - 90 – ЕМИЛ СТЕФАНОВ”, регистриран по ф.д. № 457 / 1990 г. на Видински окръжен съд, със седалище и адрес на управление гр. Видин, ул. “Димчо Дебелянов” № 12, БУЛСТАТ 020146692, данъчен номер 1052048962, представлявано от Емил Стефанов Филипов, за програма с наименование “ЕТНОРАДИО” и срок на действие на лицензията 10 (десет) години.


ІІІ. КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА ДА ИЗДАДЕ индивидуална лицензия за далекосъобщителна дейност за използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Монтана, област Монтана, за честота 95.7 MHz, на ЕТ “НАСТЯ - 90 – ЕМИЛ СТЕФАНОВ”, регистриран по ф.д. № 457 / 1990 г. на Видински окръжен съд, със седалище и адрес на управление гр. Видин, ул. “Димчо Дебелянов” № 12, БУЛСТАТ 020146692, данъчен номер 1052048962, представлявано от Емил Стефанов Филипов.

СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на основание чл. 60, ал. 1 от АПК допуска предварително изпълнение на решението си. Предварителното изпълнение се налага с оглед на факта, че може да бъде осуетено или сериозно затруднено изпълнението на акта, което от своя страна ще доведе до необосновано забавяне на ефективното използване на ограничения радиочестотен спектър.

Решението да бъде връчено на всеки от кандидатите за лицензия, допуснати до участие в конкурса.
В 3-дневен срок от влизане в сила на решението, същото да се изпрати на Комисията за регулиране на съобщенията.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Съвета за електронни медии в 14-дневен срок от узнаването му.





ПРЕДСЕДАТЕЛ НА С Е М:
РАЙЧО РАЙКОВ