Решения Кодекси, споразумения и други Становища Декларации Актове за публично обсъждане Защита на личните данни Невръчени актове
СЕМ за потребителите
Публичен регистър
Решение № 281 от 13.12.2007 г.
Начало » Актове на СЕМ » Решение № 281 от 13.12.2007 г.
21 Декември 2007
Р Е Ш Е Н И Е
№ 281
гр. София, 13.12.2007 г.
СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на свои заседания, проведени на 04.12.2007 г. и 13.12.2007 г. изясни фактите и обстоятелствата от значение за издаване на настоящия акт и прие и обсъди доклада на експертната комисия, назначена от председателя на СЕМ, със задача да извърши проверка на документите на допуснатите до участие кандидати за лицензия в открития с Решение на СЕМ № 71 / 20.03.2007 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz.
СЕМ прие за установено от фактическа и правна страна следното:
След изтичане на определения в Решение № 71 / 20.03.2007 г. на СЕМ срок за подаване на заявленията за участие в конкурса – 14.05.2007 г., в Съвета за електронни медии са постъпили 7 (седем) комплекта документи на кандидати за лицензия за радиодейност за съответната честота със следните входящи номера:
1. 029-85 / 14.05.2007г.- “Радиокомпания Си.Джей” ООД;
2. 029-90 / 14.05.2007г.- ,,Беев Груп” ООД;
3. 029-91/14.05.2007 г.- ,,Фокус Нунти” ООД;
4. 029-102/14.05.2007г.- ,,Велинград Нюз” ООД;
5. 029-109/14.05.2007г.- ,,Алфа радио” ООД;
6. 029-115/14.05.2007г.- ,,Радио Фм Плюс” АД;
7. 029-117/14.05.2007г.- ,,Радио 1 “ ООД;
След проверка на подадените документи и след изтичане на срока по чл. 112, ал. 2 от ЗРТ, Съветът за електронни медии с Решение № 156 / 12.06.2007 г. е допуснал до участие в обявения конкурс следните кандидати:
1. “Радиокомпания Си.Джей” ООД;
2. “Беев Груп” ООД;
3. “Велинград Нюз” ООД;
4. “Алфа радио” ЕООД ;
5. ,,Радио Фм Плюс” АД;
6. ,,Радио 1” ООД;
Не допуска до участие и оставя без разглеждане документите на кандидата,”Фокус Нунти” ООД.
С последващо свое решение №164/14.06.2007г. СЕМ изменя гореописаното решение № 156 / 12.06.2007 г. като допуска кандидата ,,Фокус Нунти” ООД.
СЕМ обсъди постъпила след вземането на Решението за допускане на операторите до настоящия конкурс информация за наличие на обстоятелства по чл. 105, ал. 4, т. 7 от ЗРТ относно един от допуснатите кандидати за лицензия. На 17.09.2007 г. в СЕМ постъпва писмо от кандидата за лицензия “ФОКУС-НУНТИ”ООД с входящ на СЕМ № 027-132-05/17.09.2007 г., с което са предоставени удостоверения за актуални състояния на няколко търговски дружества, съдружник в които е Красимир Узунов, който е съдружник и в юридическото лице кандидат за лицензия “ФОКУС-НУНТИ”ООД. От тези документи и от последвала справка в съдебните регистри на фирмено отделение на Софийски градски съд става ясно следното: 1. ЛИХНИДА ООД вписано по фирмено дело № 9319/1995 е с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”. Със съдебно решение № 2 от 27.02.1996 г. дружеството е обявено в ликвидация, но производството по ликвидация не е приключило все още и юридическото лице не е заличено. С решение № 3 от 13.08.2007 г. по същото фирмено дело са вписани промени в предмета на дейност като е заличена „рекламна дейност”. 2. БУЛМАК-94 ООД вписано по фирмено дело № 8960/1994 е с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”. Със съдебно решение от 09.07.2004 г. дружеството е обявено в ликвидация, но производството по ликвидация не е приключило все още и юридическото лице не е заличено. С решение от 13.08.2007 г. по същото фирмено дело са вписани промени в предмета на дейност като е заличена „рекламна дейност”. 3. ЛИНК-М ООД (в ликвидация) е регистрирано по фирмено дело № 687/1995 в Благоевградски окръжен съд. С решение № 2650 от 08.08.2007 г. от предмета на дейност на дружеството е заличена „рекламна дейност”.
От гореописаното следва, че към момента на подаване на заявлението за участие в настоящия конкурс 029-91/14.05.2007г.- ,,Фокус Нунти” ООД, съдружник в юридическото лице кандидат ФОКУС НУНТИ ООД е бил съдружник и в три други юридически лица, с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”, с което е нарушен чл. 105, ал. 4 т. 7. Тази разпоредба предвижда, не могат да кандидатстват за издаване на лицензии юридически лица, в които има съдружници или акционери, които са съдружници или акционери и в юридически лица с регистриран предмет "рекламна дейност" или осъществяват рекламна дейност. На основание на така изложеното документите на кандидата ФОКУС НУНТИ ООД не следва да бъдат разгледани и същият не следва да бъде класиран в настоящия конкурс.
Съгласно разпоредбата на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ и в съответствие с приетия от СЕМ Правилник за съставяне на експертни комисии по реда на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ, Съветът за електронни медии чрез жребий, проведен на 21.05.2007 г., определи председател и състав на експертна комисия за провеждане на конкурса.
След преценка на представените от кандидатите документи, имайки предвид конкурсните изисквания, разпоредбите на ЗРТ, Стратегията за развитие на радио- и телевизионната дейност чрез наземно радиоразпръскване, приетите от СЕМ методически указания и индивидуалните оценки на всеки член на комисията, експертната комисия е изготвила доклад за своята работа, който съдържа окончателните комплексни оценки на всички кандидати, допуснати до участие в конкурса.
На основание на конкурсните документи, представени от всеки един кандидат, тяхното съдържание и съответствието им с нормите на ЗРТ и изискванията, посочени в конкурсните книжа; на критериите по чл. 116а, ал. 3 т. 6 от ЗРТ; на доклада на експертната комисия, определена с Решение № 138/21.05.2007г., назначена със Заповед № 79 / 21.05.2007 г. на председателя на СЕМ; както и на комплексната оценка за най-пълно удовлетворяване на конкурсните изисквания, формирана от:
– аргументираното представяне на мотивите за избора на заявения радиоформат и от степента на защитата на заявените цел, предназначение и очаквани резултати от реализацията на проекта в региона на гр. Велинград;
– съобразяването на избрания радиоформат със структурата и състава на регионалната аудитория в зоната на обслужване с цел обхващането на преобладаващ сегмент от нея;
– степента на насоченост на медийната комуникация – като структура и съдържание на радиопрограмата, към възможно най-широка регионална аудитория;
– заявените перспективни възможностите за задоволяване на очакванията и потребностите на слушателите от гр. Велинград като ползватели на услугата и поетите от кандидата програмни ангажименти за развитието на радиопрограмата;
– ефективността на представената организационно-творческа структура и плана за програмното осигуряване и реализацията на програмата, съобразно спецификата на избрания радиоформат;
– степента на професионалната аргументация, защитата и представянето на програмния проект, концепция, профил и схема на програмата;
– финансовата стабилност на кандидата;
– представения финансов план за развитие на радиопрограмата;
– представения бизнес план за осъществяване на дейността, поетите ангажименти за финансови инвестиции: за стартирането на радиопрограмата, в близкосрочна и средносрочна перспектива за финансовото осигуряване на развитието на услугата;
– заявените намерения за усвояване на пазарни дялове от реклама в регионалния пазар;
– качеството и професионалните стандарти за производството и осигуряването на радиопрограмата, представени в технологичния проект;
– качеството и професионалните стандарти, представени в предварителен технически проект за използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване;
– опита в осъществяването на радиодейност;
и на основание чл. 116в, ал. 2 от ЗРТ във връзка с чл. 32, ал. 1, т. 9, 14 и 15 от ЗРТ, СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ
РЕШИ:
І. КЛАСИРА кандидатите за лицензия, участвали в открития с Решение на СЕМ № 71/20.03.2007 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик за честота 93.0 МНz в следния ред:
1. “Радиокомпания Си.Джей” ООД
2. ,,Беев Груп” ООД
3. ,,Алфа радио” ООД
4. ,,Радио 1 “ ООД
5. ,,Радио Фм Плюс” АД
6. “Велинград Нюз” ООД
При класирането на кандидатите, Съветът за електронни медии, в съответствие с разпоредбите на чл. 20, ал. 2 и чл 36, т. 5 на Закона за радиото и телевизията, се ръководеше и от интересите на обществото и защитата на интересите на слушателите с цел осигуряване възможност за ползвателите на радиоуслуги в зоната на обслужване да получат достъп до разнообразни радиоформати и програми. В тази връзка СЕМ взе предвид и мотивите за свое решение № 71/20.03.2007 г., конкретно: слушателската аудитория да получи достъп до нови и разнообразни радиопрограми и качествени радиоуслуги, както и радиочестотния спектър в зоната на обслужвене да бъде ефективно използван.
За класирането на ““Радиокомпания Си.Джей” ОО на първо място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е разработена много добре. Специализиран профил за съвременни хитове (CHR), който е адресиран предимно към младите слушатели във възрастта от 14 до 25г.Програмата заявява програмни ангажименти към новините и актуалните предавания с регионална насоченост.Структурата и организацията на дейността е разработена добре.Представени са и няколко правилници – за вътрешния трудов ред, за рекламата, а също и правила за производствена дейност. Добър финансов план показващ прозрачност на инвестициите и финансова стабилност. Технологичният план е съобразен с изискванията.
За класирането на “,,Беев Груп” ООД на второ място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е добре разработена.. Радио Велинград е местна радиопрограма с политематичен профил съобразен с проблемите на град Велинград и региона.Радиото ще излъчва само на български език, въпреки че в региона немалка част от населението е с мюсюлманско религиозно и етническо самосъзнание.Програмата е динамизирана и позволява включването на всяко събитие от местно значение. Отбелязва се , че информацията ще бъде локална и ще се реализира в кратки информационни модули. Организационно-творческият план е подробно разработен. Има предварителна яснота както по структурата, управлението на радиото, така и за професионалните възможности на отделните радиослужители. Финансовият план е добре защитен. Идейният технически проект е изработен съобразно изискванията на конкурсната документация.
За класирането на ,,Алфа радио” ООД на трето място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е добре разработена. Отличава се със сполучливи основни програмни идеи. Сполучлив е опита да се направи реална медийна снимка на региона. Музикално развлекателна програма обърната към младежката аудитория, но радиото не е само за летния сезон, а демографските данни за региона показват, че радиото сякаш само ограничава слушателската си аудитория. Във връзка с редакционния статут като пропуск на проекта може да се отбележи липсата на правилници за вътрешния ред и организацията на работата , рекламната дейност и други документи. Финансовият план е балансиран и реален.
За класирането на ,,Радио 1 “ ООД на четвърто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Денонощна програма с информационно- развлекателен характер, но и с културно- образователни характеристики, особено в областта на класическата музика.Програмната концепция е разработена за музикална програма, обърната към зрялата аудитория между 25 и 55 години, вид шлагерно радио.Известен пропуск в информационните емисии са обема на местните новини, които са само 5 на сто от общия обем новини.Програмата не оставя впечатлението, че е местно радио, че се съобразява с местните особености и специфики на региона. Това в концепцията е засегнато бегло. На този фон декларирането, че на 90 на сто от общата програма е предназначена за европейска продукция сякащ не отчита истинската местна специфика на аудиторията и нейната информационна необходимост.Организационно-творческият план е на добро равнище. Технологичният план е разработен съгласно изискванията на конкурсната документация.
За класирането на ,,Радио Фм Плюс” АД на пето място , Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Музикално-информационно радио със специализиран профил. Две трети от общия обем програма се заема от музиката и това сякаш е оправдано за потенциалната аудитория, към която е насочена програмата – младите хора между 25 - 45 години. Програмната концепция е унифицирана и е приложима към всеки друг град в страната. Тя е разработена сякаш за републикански мащаб, а не намира и не търси спецификата и особеностите на региона.Музикалната програма ще се изготвя централно в София, докато информационната част и новините ще се подготвят както от екип на централно равнище, така и от екипи в страната. Информацията от местен характер е само около 17 на сто и лесно би се загубила сред музиката. Новините с местен характер ще бъдат 30 % от националните. Това не е достатъчно като се имат предвид усилията на други кандидати информационното съдържание от местен характер да бъде насочено към възможно най-широк кръг слушатели от зоната на региона. Структурата и организацията на дейността са разработени добре, за което допринася и сериозния професионален опит, който ФМ плюс натрупа през годините. Финансовият план отговаря на изискванията на конкурса и доказва финансовата стабилност. Идейно-технологичният проект е разработен според изискванията на конкурса.
За класирането на “Велинград Нюз” ООД на шесто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Добре разработен програмен проект на местно радио с политематичен профил. Радиото ще се развива с ясно изразена местна насоченост и специализация в града. Професионалната амбиция на екипа на радиото е да даде на хората една местна радиостанция, която да се харесва от максимално голям брой слушатели. Тематичната доминанта на програмата са всекидневието на хората в съчетание с уникалността на местната култура и ежедневие. Музикалната линия на радиото е ориентирана предимно към аудиторията от възрастни хора. Ориентира се към тип музикално звучене, което да е без резки и темпови промени. Акцент в програмната дейност на радиото са ежедневните информационни емисии. Техният приоритет са местните новини и желанието на екипа е да достигнат до всеки, който се интересува от живота в родния си град. Финансовият план включва стремежа да се поддържа стабилен финансов баланс. В техническо отношение, ефирното студио е предназначено за излъчване на висококачествени програми 24 часа в денонощието.
ІІ. ДА НЕ РАЗГЛЕДА ДОКУМЕНТИТЕ на кандидата ФОКУС НУНТИ ООД и същият да не бъде класиран в настоящия конкурс.
ІІІ. ДА ИЗДАДЕ ЛИЦЕНЗИЯ за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz, на ““Радиокомпания Си.Джей” ООД”, регистрирано по ф.д. 4828 от 2003г. на Софийски градски съд, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. “Панайот Волов” № 3, Ид № 131117650, представлявано от Васил Димитров , за програма с наименование “Енджой(N -_JOY)” и срок на действие на лицензията 15 години
ІV. КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА ДА ИЗДАДЕ разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс за осъществяване на електронни съобщения чрез налични и/или нови електронни съобщителни мрежи за наземно аналогово радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz, на ,, “Радиокомпания Си.Джей” ООД”, регистрирано по ф.д. 4828 от 2003г. на Софийски градски съд, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. “Панайот Волов” № 3, Ид № 131117650, представлявано от Васил Димитров – управител.
Решението да бъде връчено на всеки от кандидатите за лицензия, допуснати до участие в конкурса.
В 3-дневен срок от влизане в сила на решението, същото да се изпрати на Комисията за регулиране на съобщенията.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Съвета за електронни медии в 14-дневен срок от узнаването му.
МАРИЯ СТЕФАНОВА
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ
№ 281
гр. София, 13.12.2007 г.
СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на свои заседания, проведени на 04.12.2007 г. и 13.12.2007 г. изясни фактите и обстоятелствата от значение за издаване на настоящия акт и прие и обсъди доклада на експертната комисия, назначена от председателя на СЕМ, със задача да извърши проверка на документите на допуснатите до участие кандидати за лицензия в открития с Решение на СЕМ № 71 / 20.03.2007 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz.
СЕМ прие за установено от фактическа и правна страна следното:
След изтичане на определения в Решение № 71 / 20.03.2007 г. на СЕМ срок за подаване на заявленията за участие в конкурса – 14.05.2007 г., в Съвета за електронни медии са постъпили 7 (седем) комплекта документи на кандидати за лицензия за радиодейност за съответната честота със следните входящи номера:
1. 029-85 / 14.05.2007г.- “Радиокомпания Си.Джей” ООД;
2. 029-90 / 14.05.2007г.- ,,Беев Груп” ООД;
3. 029-91/14.05.2007 г.- ,,Фокус Нунти” ООД;
4. 029-102/14.05.2007г.- ,,Велинград Нюз” ООД;
5. 029-109/14.05.2007г.- ,,Алфа радио” ООД;
6. 029-115/14.05.2007г.- ,,Радио Фм Плюс” АД;
7. 029-117/14.05.2007г.- ,,Радио 1 “ ООД;
След проверка на подадените документи и след изтичане на срока по чл. 112, ал. 2 от ЗРТ, Съветът за електронни медии с Решение № 156 / 12.06.2007 г. е допуснал до участие в обявения конкурс следните кандидати:
1. “Радиокомпания Си.Джей” ООД;
2. “Беев Груп” ООД;
3. “Велинград Нюз” ООД;
4. “Алфа радио” ЕООД ;
5. ,,Радио Фм Плюс” АД;
6. ,,Радио 1” ООД;
Не допуска до участие и оставя без разглеждане документите на кандидата,”Фокус Нунти” ООД.
С последващо свое решение №164/14.06.2007г. СЕМ изменя гореописаното решение № 156 / 12.06.2007 г. като допуска кандидата ,,Фокус Нунти” ООД.
СЕМ обсъди постъпила след вземането на Решението за допускане на операторите до настоящия конкурс информация за наличие на обстоятелства по чл. 105, ал. 4, т. 7 от ЗРТ относно един от допуснатите кандидати за лицензия. На 17.09.2007 г. в СЕМ постъпва писмо от кандидата за лицензия “ФОКУС-НУНТИ”ООД с входящ на СЕМ № 027-132-05/17.09.2007 г., с което са предоставени удостоверения за актуални състояния на няколко търговски дружества, съдружник в които е Красимир Узунов, който е съдружник и в юридическото лице кандидат за лицензия “ФОКУС-НУНТИ”ООД. От тези документи и от последвала справка в съдебните регистри на фирмено отделение на Софийски градски съд става ясно следното: 1. ЛИХНИДА ООД вписано по фирмено дело № 9319/1995 е с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”. Със съдебно решение № 2 от 27.02.1996 г. дружеството е обявено в ликвидация, но производството по ликвидация не е приключило все още и юридическото лице не е заличено. С решение № 3 от 13.08.2007 г. по същото фирмено дело са вписани промени в предмета на дейност като е заличена „рекламна дейност”. 2. БУЛМАК-94 ООД вписано по фирмено дело № 8960/1994 е с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”. Със съдебно решение от 09.07.2004 г. дружеството е обявено в ликвидация, но производството по ликвидация не е приключило все още и юридическото лице не е заличено. С решение от 13.08.2007 г. по същото фирмено дело са вписани промени в предмета на дейност като е заличена „рекламна дейност”. 3. ЛИНК-М ООД (в ликвидация) е регистрирано по фирмено дело № 687/1995 в Благоевградски окръжен съд. С решение № 2650 от 08.08.2007 г. от предмета на дейност на дружеството е заличена „рекламна дейност”.
От гореописаното следва, че към момента на подаване на заявлението за участие в настоящия конкурс 029-91/14.05.2007г.- ,,Фокус Нунти” ООД, съдружник в юридическото лице кандидат ФОКУС НУНТИ ООД е бил съдружник и в три други юридически лица, с регистриран предмет на дейност „рекламна дейност”, с което е нарушен чл. 105, ал. 4 т. 7. Тази разпоредба предвижда, не могат да кандидатстват за издаване на лицензии юридически лица, в които има съдружници или акционери, които са съдружници или акционери и в юридически лица с регистриран предмет "рекламна дейност" или осъществяват рекламна дейност. На основание на така изложеното документите на кандидата ФОКУС НУНТИ ООД не следва да бъдат разгледани и същият не следва да бъде класиран в настоящия конкурс.
Съгласно разпоредбата на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ и в съответствие с приетия от СЕМ Правилник за съставяне на експертни комисии по реда на чл. 116в, ал. 1 от ЗРТ, Съветът за електронни медии чрез жребий, проведен на 21.05.2007 г., определи председател и състав на експертна комисия за провеждане на конкурса.
След преценка на представените от кандидатите документи, имайки предвид конкурсните изисквания, разпоредбите на ЗРТ, Стратегията за развитие на радио- и телевизионната дейност чрез наземно радиоразпръскване, приетите от СЕМ методически указания и индивидуалните оценки на всеки член на комисията, експертната комисия е изготвила доклад за своята работа, който съдържа окончателните комплексни оценки на всички кандидати, допуснати до участие в конкурса.
На основание на конкурсните документи, представени от всеки един кандидат, тяхното съдържание и съответствието им с нормите на ЗРТ и изискванията, посочени в конкурсните книжа; на критериите по чл. 116а, ал. 3 т. 6 от ЗРТ; на доклада на експертната комисия, определена с Решение № 138/21.05.2007г., назначена със Заповед № 79 / 21.05.2007 г. на председателя на СЕМ; както и на комплексната оценка за най-пълно удовлетворяване на конкурсните изисквания, формирана от:
– аргументираното представяне на мотивите за избора на заявения радиоформат и от степента на защитата на заявените цел, предназначение и очаквани резултати от реализацията на проекта в региона на гр. Велинград;
– съобразяването на избрания радиоформат със структурата и състава на регионалната аудитория в зоната на обслужване с цел обхващането на преобладаващ сегмент от нея;
– степента на насоченост на медийната комуникация – като структура и съдържание на радиопрограмата, към възможно най-широка регионална аудитория;
– заявените перспективни възможностите за задоволяване на очакванията и потребностите на слушателите от гр. Велинград като ползватели на услугата и поетите от кандидата програмни ангажименти за развитието на радиопрограмата;
– ефективността на представената организационно-творческа структура и плана за програмното осигуряване и реализацията на програмата, съобразно спецификата на избрания радиоформат;
– степента на професионалната аргументация, защитата и представянето на програмния проект, концепция, профил и схема на програмата;
– финансовата стабилност на кандидата;
– представения финансов план за развитие на радиопрограмата;
– представения бизнес план за осъществяване на дейността, поетите ангажименти за финансови инвестиции: за стартирането на радиопрограмата, в близкосрочна и средносрочна перспектива за финансовото осигуряване на развитието на услугата;
– заявените намерения за усвояване на пазарни дялове от реклама в регионалния пазар;
– качеството и професионалните стандарти за производството и осигуряването на радиопрограмата, представени в технологичния проект;
– качеството и професионалните стандарти, представени в предварителен технически проект за използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване;
– опита в осъществяването на радиодейност;
и на основание чл. 116в, ал. 2 от ЗРТ във връзка с чл. 32, ал. 1, т. 9, 14 и 15 от ЗРТ, СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ
РЕШИ:
І. КЛАСИРА кандидатите за лицензия, участвали в открития с Решение на СЕМ № 71/20.03.2007 г. конкурс за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик за честота 93.0 МНz в следния ред:
1. “Радиокомпания Си.Джей” ООД
2. ,,Беев Груп” ООД
3. ,,Алфа радио” ООД
4. ,,Радио 1 “ ООД
5. ,,Радио Фм Плюс” АД
6. “Велинград Нюз” ООД
При класирането на кандидатите, Съветът за електронни медии, в съответствие с разпоредбите на чл. 20, ал. 2 и чл 36, т. 5 на Закона за радиото и телевизията, се ръководеше и от интересите на обществото и защитата на интересите на слушателите с цел осигуряване възможност за ползвателите на радиоуслуги в зоната на обслужване да получат достъп до разнообразни радиоформати и програми. В тази връзка СЕМ взе предвид и мотивите за свое решение № 71/20.03.2007 г., конкретно: слушателската аудитория да получи достъп до нови и разнообразни радиопрограми и качествени радиоуслуги, както и радиочестотния спектър в зоната на обслужвене да бъде ефективно използван.
За класирането на ““Радиокомпания Си.Джей” ОО на първо място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е разработена много добре. Специализиран профил за съвременни хитове (CHR), който е адресиран предимно към младите слушатели във възрастта от 14 до 25г.Програмата заявява програмни ангажименти към новините и актуалните предавания с регионална насоченост.Структурата и организацията на дейността е разработена добре.Представени са и няколко правилници – за вътрешния трудов ред, за рекламата, а също и правила за производствена дейност. Добър финансов план показващ прозрачност на инвестициите и финансова стабилност. Технологичният план е съобразен с изискванията.
За класирането на “,,Беев Груп” ООД на второ място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е добре разработена.. Радио Велинград е местна радиопрограма с политематичен профил съобразен с проблемите на град Велинград и региона.Радиото ще излъчва само на български език, въпреки че в региона немалка част от населението е с мюсюлманско религиозно и етническо самосъзнание.Програмата е динамизирана и позволява включването на всяко събитие от местно значение. Отбелязва се , че информацията ще бъде локална и ще се реализира в кратки информационни модули. Организационно-творческият план е подробно разработен. Има предварителна яснота както по структурата, управлението на радиото, така и за професионалните възможности на отделните радиослужители. Финансовият план е добре защитен. Идейният технически проект е изработен съобразно изискванията на конкурсната документация.
За класирането на ,,Алфа радио” ООД на трето място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Програмната концепция е добре разработена. Отличава се със сполучливи основни програмни идеи. Сполучлив е опита да се направи реална медийна снимка на региона. Музикално развлекателна програма обърната към младежката аудитория, но радиото не е само за летния сезон, а демографските данни за региона показват, че радиото сякаш само ограничава слушателската си аудитория. Във връзка с редакционния статут като пропуск на проекта може да се отбележи липсата на правилници за вътрешния ред и организацията на работата , рекламната дейност и други документи. Финансовият план е балансиран и реален.
За класирането на ,,Радио 1 “ ООД на четвърто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Денонощна програма с информационно- развлекателен характер, но и с културно- образователни характеристики, особено в областта на класическата музика.Програмната концепция е разработена за музикална програма, обърната към зрялата аудитория между 25 и 55 години, вид шлагерно радио.Известен пропуск в информационните емисии са обема на местните новини, които са само 5 на сто от общия обем новини.Програмата не оставя впечатлението, че е местно радио, че се съобразява с местните особености и специфики на региона. Това в концепцията е засегнато бегло. На този фон декларирането, че на 90 на сто от общата програма е предназначена за европейска продукция сякащ не отчита истинската местна специфика на аудиторията и нейната информационна необходимост.Организационно-творческият план е на добро равнище. Технологичният план е разработен съгласно изискванията на конкурсната документация.
За класирането на ,,Радио Фм Плюс” АД на пето място , Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Музикално-информационно радио със специализиран профил. Две трети от общия обем програма се заема от музиката и това сякаш е оправдано за потенциалната аудитория, към която е насочена програмата – младите хора между 25 - 45 години. Програмната концепция е унифицирана и е приложима към всеки друг град в страната. Тя е разработена сякаш за републикански мащаб, а не намира и не търси спецификата и особеностите на региона.Музикалната програма ще се изготвя централно в София, докато информационната част и новините ще се подготвят както от екип на централно равнище, така и от екипи в страната. Информацията от местен характер е само около 17 на сто и лесно би се загубила сред музиката. Новините с местен характер ще бъдат 30 % от националните. Това не е достатъчно като се имат предвид усилията на други кандидати информационното съдържание от местен характер да бъде насочено към възможно най-широк кръг слушатели от зоната на региона. Структурата и организацията на дейността са разработени добре, за което допринася и сериозния професионален опит, който ФМ плюс натрупа през годините. Финансовият план отговаря на изискванията на конкурса и доказва финансовата стабилност. Идейно-технологичният проект е разработен според изискванията на конкурса.
За класирането на “Велинград Нюз” ООД на шесто място, Съветът за електронни медии взе предвид следното:
Добре разработен програмен проект на местно радио с политематичен профил. Радиото ще се развива с ясно изразена местна насоченост и специализация в града. Професионалната амбиция на екипа на радиото е да даде на хората една местна радиостанция, която да се харесва от максимално голям брой слушатели. Тематичната доминанта на програмата са всекидневието на хората в съчетание с уникалността на местната култура и ежедневие. Музикалната линия на радиото е ориентирана предимно към аудиторията от възрастни хора. Ориентира се към тип музикално звучене, което да е без резки и темпови промени. Акцент в програмната дейност на радиото са ежедневните информационни емисии. Техният приоритет са местните новини и желанието на екипа е да достигнат до всеки, който се интересува от живота в родния си град. Финансовият план включва стремежа да се поддържа стабилен финансов баланс. В техническо отношение, ефирното студио е предназначено за излъчване на висококачествени програми 24 часа в денонощието.
ІІ. ДА НЕ РАЗГЛЕДА ДОКУМЕНТИТЕ на кандидата ФОКУС НУНТИ ООД и същият да не бъде класиран в настоящия конкурс.
ІІІ. ДА ИЗДАДЕ ЛИЦЕНЗИЯ за осъществяване на радиодейност чрез използване на налични и/или изграждане, поддържане и използване на нови далекосъобщителни мрежи за наземно радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz, на ““Радиокомпания Си.Джей” ООД”, регистрирано по ф.д. 4828 от 2003г. на Софийски градски съд, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. “Панайот Волов” № 3, Ид № 131117650, представлявано от Васил Димитров , за програма с наименование “Енджой(N -_JOY)” и срок на действие на лицензията 15 години
ІV. КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА ДА ИЗДАДЕ разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс за осъществяване на електронни съобщения чрез налични и/или нови електронни съобщителни мрежи за наземно аналогово радиоразпръскване на територията на град Велинград, област Пазарджик, за честота 93.0 MHz, на ,, “Радиокомпания Си.Джей” ООД”, регистрирано по ф.д. 4828 от 2003г. на Софийски градски съд, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. “Панайот Волов” № 3, Ид № 131117650, представлявано от Васил Димитров – управител.
Решението да бъде връчено на всеки от кандидатите за лицензия, допуснати до участие в конкурса.
В 3-дневен срок от влизане в сила на решението, същото да се изпрати на Комисията за регулиране на съобщенията.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Съвета за електронни медии в 14-дневен срок от узнаването му.
МАРИЯ СТЕФАНОВА
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ