Становище

Начало » Актове на СЕМ » Становище
02 Юли 2009

С Т А Н О В И Щ Е

на Съвета за електронни медии



Съветът за електронни медии разгледа писмо на Министерството на културата относно стартирането на Национална информационна кампания за защита на интелектуалната собственост. Част от мероприятията на тази кампания са рекламни послания, разпространявани посредством електронните медии. В тази връзка СЕМ обсъди нормите на ЕКТТ и ЗРТ относно ограниченията във времетраенето на рекламата в програмите на радио и телевизионните оператори, както и случаите, в които тези ограничения не се прилагат.
Тези случаи са изчерпателно изброени в ЕКТТ и ЗРТ:
Съгласно чл.12, т.4 от ЕКТТ рекламирането по смисъла на този член не включва:
- съобщения от обществен интерес и призиви за благотворителност, излъчвани безплатно.
Съгласно чл. 81 от ЗРТ ограниченията по чл. 74, ал. 2 и чл. 86 не се отнасят до съобщения на самите радио- и телевизионни оператори във връзка със собствената им програма или допълнителните услуги (т.нар. “самопромоция”), предлагани от тях, както и публични съобщения и призиви за благотворителност, които се включват в програмите безплатно.

Както ЕКТТ, така и ЗРТ, изискват съобщенията от обществен интерес (публичните съобщения) да са включени в програмите на радио- и телевизионните оператори безплатно.
Националната информационна кампания за защита на интелектуалната собственост, която МК ще осъществява, ще съдържа именно съобщения от обществен интерес (по смисъла на ЕКТТ и ЗРТ), и ако те се включват в програмите на радио- и телевизионните оператори безплатно, то за тях не следва да се прилагат ограниченията за времетраенето на рекламата.



Становището е прието на заседание на СЕМ на 13.06.2006 г.




ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ
/Райчо Райков/