Прессъобщение

Начало » Новини
17 Септември 2014
Съветът за електронни медии /СЕМ/ на своето последно заседание разгледа доклад за медийното отразяване на предизборната кампания.

Наблюдението се фокусира върху спазването на три различни, по цел и смисъл, императивни задължения на доставчиците на медийни услуги, посочени в Изборния кодекс: да се предоставя информация за сключените договори по кампанията за вота през октомври; да се обозначава платеното съдържание и да се помества посланието  “Купуването и продаването на гласове е престъпление”.

СЕМ констатира, че оповестената информация по сключените договори с партии и коалиции и общите формулировки за предмета на договорите, не помагат ефективно за разделение на платеното от безплатното съдържание, свързани с предизборната кампания. Аудиторията ще бъде информирана по-коректно при ясно и категорично обозначение на платените форми.

СЕМ счита за важно, да напомни, че политическата агитация не трябва да се смесва с търговската реклама, както и да намира място в новинарски емисии под формата на платени репортажи.