СЕМ за потребителите
Публичен регистър
Дискусия на тема „Децата и медиите“
Начало » Новини
					15 Февруари 2024 
					
					
                    
	
	
					
					
								
				
				
					
				
					
				
				
				
									
					 					
							
						
						
						
																		
						
													 Анализ проучване
Анализ проучване
													 Презентация
Презентация
												
						
									
            
	На 15 февруари Съветът за електронни медии организира кръгла маса на тема „Децата и медиите“, в която участие взеха представители на Държавната агенция за закрила на детето, Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори – АБРО, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Национална мрежа за децата, УНИЦЕФ България, Сдружение за споделено учене ЕЛА, психолози.
В рамките на събитието Сова Харис представи социологическо проучване за потреблението на медийно съдържание от деца. Проучването е по инициатива на Съвета за електронни медии, който за първи път възлага подобно мащабно изследване. То е реализирано в периода 6 – 19 ноември 2023 г. и обхваща 1305 деца на възраст 3-18 години; 1305 родители на деца на възраст 3-18 години; 230 родители на деца на възраст 0-2 години.
Резултатите от изследването показват, че най-масовият тип медия, която децата потребяват, е телевизията, като преобладаваща част от тях (67%) гледат телевизия всеки ден. Голям е делът на домакинствата (45%), в които телевизорът е включен дори и никой да не го гледа, което потенциално излага децата на медийно съдържание, независимо дали е ефективно или фоново. Най-често използваното електронно устройство от деца е смартфонът. Мобилните устройства като смартфон/ таблет/ компютър/ лаптоп се ползват за гледане на видеа (92%), гледане на филми и/или сериали (61%) и за чатове, писане с приятели (34%). Социалните мрежи (YouTube, Facebook, TikTok, Instagram) са най-често посещавани.
Резултатите от изследването показват и че родителите не са достатъчно запознати със съдържанието, което потребяват децата им, независимо дали гледат телевизия, играят видео игри на конзола или играят на телефона или таблета си.
В рамките на събитието Сова Харис представи социологическо проучване за потреблението на медийно съдържание от деца. Проучването е по инициатива на Съвета за електронни медии, който за първи път възлага подобно мащабно изследване. То е реализирано в периода 6 – 19 ноември 2023 г. и обхваща 1305 деца на възраст 3-18 години; 1305 родители на деца на възраст 3-18 години; 230 родители на деца на възраст 0-2 години.
Резултатите от изследването показват, че най-масовият тип медия, която децата потребяват, е телевизията, като преобладаваща част от тях (67%) гледат телевизия всеки ден. Голям е делът на домакинствата (45%), в които телевизорът е включен дори и никой да не го гледа, което потенциално излага децата на медийно съдържание, независимо дали е ефективно или фоново. Най-често използваното електронно устройство от деца е смартфонът. Мобилните устройства като смартфон/ таблет/ компютър/ лаптоп се ползват за гледане на видеа (92%), гледане на филми и/или сериали (61%) и за чатове, писане с приятели (34%). Социалните мрежи (YouTube, Facebook, TikTok, Instagram) са най-често посещавани.
Резултатите от изследването показват и че родителите не са достатъчно запознати със съдържанието, което потребяват децата им, независимо дали гледат телевизия, играят видео игри на конзола или играят на телефона или таблета си.
 Анализ проучване
Анализ проучване
													 Презентация
Презентация
												
						 
							
